Plan for pedagogisk bruk av digitale verktøy i barnehagen

4 Digitale verktøy

 

Kva for digitale verktøy har barnehagane våre
 

Vi har ulike digitale verktøy som vi brukar til ulike aktivitetar og i kombinasjon med kvarandre.

I dei kommunale barnehagane skal alle barnehagelærarar/pedagogiske leiarar har bærbar PC.

Avdelingane skal ha tilgang på:

  • PC
  • 1 læringsbrett, utvida avdelingar skal ha to brett
  • Digitalt kamera
  • Projektor
  • Digitalt mikroskop
  • Skanner
  • Skrivar
  • Kopimaskin
  • Visma Flyt barnehage

 

 

 

Kvifor skal vi bruke digitale verktøy i barnehagen

Digitale verktøy skal supplere barnehagen sine arbeidsmåtar, støtte barna si utvikling og læring og tilby nye utrykksformer. Gjennom digitale verktøy kan barnehagen støtte barna sin nysgjerrigheit, kreativitet og vitebegjær og gje dei utfordringar med utgangspunkt i deira interesser, kunnskap og ferigheiter. Barna blir aktive medskaparar av eigen læring og læringa skjer i samspel med andre. Dette skal gjelde for alle barn. Digitale verktøy skal bidra i det spesialpedagogiske arbeidet i barnehagen.

Vi vil at barna skal oppdage muligheitene med verktøya og at dei skal kunne bruke dei kreativt i ulike prosessar.

For barnehagane våre er det eit mål at alle barn skal få erfaring med digitale verktøy uavhengig av tilgang heime, barnehagen skal vere sosial utjamnande.

Det er eit mål at barna i størst mogleg grad skal vere produsentar og ikkje berre konsumentar. Det vil sei at barna og personalet sjølv skaper uttrykk gjennom digitale verkty, ikkje berre konsumerar ferdig produserte mediainntrykk.

Det er ikkje dei digitale verktøya som i seg sjølv er interessante, men måten personalet brukar dei på i sitt pedagogiske arbeid. Appar er t.d berre gode visst du brukar dei godt. Digitale verktøy er heller ikkje eit mål i seg sjølv, men eit reiskap vi skal bruke i ulike aktivitetar og i kombinasjon med kvarandre.

Med pedagogisk bruk av digitale verktøy meinar vi at det skal vere ein tanke bak det vi gjer, og eit begunna val av verktøy. Vi skal vel det verktøyet som er mest hensiktsmessig sett i høve til det vi ønskjer å formidle. Vi ønskjer at bruken skal føre til noko meir. T.d undring, samtale, noko vi kan ta tak i og jobbe med vidare.

Når personalet inntek ei undersøkjande haldning og eit skapande perspektiv på dei digitale verktøya, kan barna få nye erfaringar og opplevingar. Personalet er med på å forme barna sine haldningar til digitale verktøy.

Bruk av digitale verktøy ved dokumentasjon synleggjer vår pedagogiske praksis både for oss sjølv, for barna og dei føresette.

Ved å innføre nytt fagsystem med kommunikasjonsplattform lettar og samarbeidet og kommunikajsonen med foreldre/føresette.

Digitale verktøy og fagområda i rammeplanen

Bruk av digitalt verktøy henta frå m.a. fagområda i rammeplanen 2017 

Personalet skal.........

  • Utforske og eksperimentere med teknologi (og naturfenomen) saman med barna (Rp.17.s.52 natur, miljø og teknologi)
  • Motivere barna til å uttrykkje seg gjennom musikk, dans, drama og anna skapande verksemd og la dei få utvikle varierte uttrykksformer (Rp.17.s.51kunst, kultur og kreativitet)
  • Bruke varierte formidlingsformer og tilby eit mangfald av bøker, songar, bilete og uttrykksformer (Rp.17-s.49. Kommunikasjon, språk og tekst)
  • Inkludere alle barna i språkstimulerande aktivitetar (Rp.17.s.49. Kommunikasjon, språk og tekst)
  • Skape eit variert språkmiljø der barna får oppleve glede ved å bruke språk og kommunisere med andre (Rp.17.s 48 Kommunikasjon, språk og tekst)
  • Gi barna varierte inntrykk og høve til å uttrykkje seg på forskjellige måtar (Rp.17.s.43 arbeidsmåtane i barnehagen)
  • Introdusere nye perspektiv og leggje til rette for nye opplevingar og erfaringar (Rp.17.s.44 Progresjon)
  • Sørge for progresjon gjennom bevisst bruk av materiale, bøker, leiker, verktøy og utstyr og gjere dette tilgjengeleg for barna.